Helpdesk Apple; sluimer, dan GEEN email!

In een vorige post heb ik al aangegeven dat ik een vraag had voor de Apple helpdesk, betreffende de iPad.
Het was wel even een probleem om het juiste telefoonnummer te vinden….., maar een antwoord op mij vraag…bleek nog moeilijker te vinden (of onvindbaar?).

In het forum van MijniPad.net kwam iemand met vragen over 3G, aangezien ik zelf geen 3G op mijn iPad heb…, ben ik op het internet gaan zoeken. Maar ik heb niet een goed antwoord kunnen vinden…, dus de helpdesk gebeld;

Mijn vraag aan de jongeman van de helpdesk;
‘Als ik een iPad met 3G neem, met een datalimiet, hoe wordt dan mijn email gechecked als de iPad in sluimer staat, bijvoorbeeld ‘s nachts?’
Antwoord; ‘De iPad kan geen email checken als hij in de sluimer staat.‘

Okay, van dat antwoord werd ik dus even stil…., ‘maar uh…hij checked toch wel mijn email als hij in sluimer staat?’
‘Nee meneer, echt niet, dat doet de iPad NIET!’

Tja, wat kon ik daar nog op zeggen uh?
‘Okay, hij checked geen email, maar hij geeft mij, IN SLUIMER, wel het toontje dat er email is?’

‘Meneer, bij het checken van email, pakt hij het netwerk dat beschikbaar is.’

‘Laat ik de vraag anders stellen; op de iPhone wordt de email, tijdens sluimer gechecked door de 3G, want dat bespaart batterij…., dus mijn vraag, doet de iPad 3G dit dan ook zo?’ En ik kon het niet laten ‘….en mijn iPad checked ECHT wel mijn email in sluimerstand, dat doet hij als het is ingesteld op push of exchange!’

‘Nou meneer, dit zal ik toch even moeten nakijken, heeft u een momentje?’

En dat momentje duurde wel even!

‘Meneer, daar ben ik weer; helaas heb ik geen antwoord. Ik heb mijn collega’s gevraagd en alle naslagwerken bekeken, maar uw vraag komt hier niet in voor.’

Wederom was ik een moment stil….
En de helpdesk medewerker ging nog even door;
‘Maar meneer, mocht het wel via 3G gaan, dan kan het nooit veel mb’s worden hoor, want per email zit er toch een limiet van 10mb op.’

Ik wist even niet wat ik hoorde;
‘Uh, volgens mij ligt dat puur aan de provider OF, via het werk, hoe de Exchange is ingesteld, wij hebben ongelimiteerd….! Dus het risico om, per ongeluk, via 3G een 100mb in een nacht te ontvangen, is mij te groot!’
En op dat moment gaf ik hem dan ook maar ‘het anwoord’;
‘Dus, blijkbaar moet ik de 3G elke keer maar uitzetten….en het risico lopen, als ik dit vergeet, dat mijn datalimiet overschreden wordt?’

‘Tja, daar lijkt het wel op meneer.’

Tijd voor het afsluiten; ‘Mag ik nog een klein iets opmerken?’
‘Zeker meneer’
‘Jullie pauze muziek klinkt als een ZEER SLECHT GETUNEDE radio station.’
Maar-> dat wist hij al!

En uh…ik klink hierboven dan misschien sarcastisch, maar het gesprek verliep wel heel vriendelijk!

Hebben jullie ook dit soort ervaringen met de helpdesk?
En weet jij wel het juiste antwoord op ‘mijn 3g vraagstuk?

 

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Are you have Any Suggestions? please add here... But Don't Spam here :)