ArchiefWoensdag; Op iPad correcties in tekst maken

Origineel bericht van 2 augustus 2010

Een veel gehoorde ‘klacht’ over de iPad is;
“er zitten geen pijltjes toetsen op, dus ik kan niets corrigeren in mij getypte tekst. Ja, of ik moet gaan backspacen.”
En ik moet zeggen, dit heb ik ook een poosje gedacht, maar het blijkt niet waar te zijn.

Mocht je een volle zin hebben getypt en per ongeluk de ‘b’ hebben aan geraakt, in plaats van de spatie…… Dan hoef je dus niet aan het eind van die lange woord te gaan staan om dan te gaan backspacen. Als je dit woord nu lang aangeklikt houdt met je vinger, dan zie je een soort van vergrootglas tevoorschijn komen; met een cursor erin…….deze cursor kun je dan bewegen met je vinger. Je zet de cursor achter de ‘b’, laat je vinger los, doet één keer backspace en één keer spatie….en je foutje is opgelost.

** Toevoeging; hier valt natuurlijk weinig aan toe te voegen. Wel merk ik dat dit soort tips nog steeds belangrijk zijn. Afgelopen week zag ik nog een Twitter DurfTeVragen voorbij komen met ‘Hoe kan ik op mijn iPad een tekst selecteren en kopiëren’. Waarop ik heb geantwoord met ‘woord 2x tappen, wordt hij geselecteerd, je kunt de blauwe stipjes slepen, om meer te selecteren. Copy komt in beeld‘
Yep – veel dingen lijken, voor de ervaren iPad gebruiker, zo vanzelfsprekend…..; maar er zijn nog veel mensen die nog maar net beginnen!

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Are you have Any Suggestions? please add here... But Don't Spam here :)