MijniPadScreen; Blogsy – mijn iPad blog tool

Na een paar maand van trouwe dienst, heeft BlogPress een kleine stap terug moeten doen.
In een vorige MijniPadScreen post heb ik nog vermeld dat ik gebruik maak van BlogPress om zo nu en dan een post voor te bereiden.

Mede door de mooie icoon EN positieve berichten over Blogsy, heb ik die toch maar binnen gehaald.

Een grote tip die ik je wil geven – mocht je met Blogsy willen beginnen; neem de video’s door!

Want Blogsy is, in eerste instantie, niet makkelijk!

Ik was vrij eigenwijs en ben ‘zo maar begonnen’…..; maar ik kon maar niets in het scherm typen.
Tja – je begint in het preview screen – een swipe van rechts naar links brengt je naar het HTML screen.
Wees niet bang; dat is wel een HEEL MAKKELIJK opgezet scherm!

Blogsy is al een poosje beschikbaar; ik had dan ook direct de eerste versie…..en ik liep direct tegen een volgende ‘probleem aan’.
Het WAS niet mogelijk om foto’s uit de iPad ‘Foto’s’ folder te gebruiken. Daarvoor was ik aangewezen op Flickr of Picasa.
Op dat moment dacht ik toch echt dat ik iets fout deed en heb direct contact gezocht met de mensen van Blogsy.
EN binnen een paar uur had ik een antwoord, waarin me werd uitgelegd dat het NOG NIET mogelijk was – met een duidelijke uitleg van de andere opties erbij en de garantie dat de optie van ‘Foto’s’ zeker nog zou volgen in een komende update.

MAAR – dat WAS; dit is nu helemaal opgelost….., zelfs nog beter; ook in latere posts – kun je weer teruggaan naar de oudere foto’s die je al hebt gepubliceerd.
Foto’s plaatsen – links plaatsen; het gaat met het slepen van de foto of link naar je post. Ook zit er een browser in; zodat je ook plaatjes van het internet kunt gebruiken (of dit helemaal netjes is..?).

Verder kun je echt je hele post mooi aanpassen, tags toevoegen, aan een categorie toevoegen, etc etc.

En wil je een ‘mooi’ resultaat zien; Mijn Mooie iPad iconen is COMPLEET met Blogsy gemaakt! Inclusief het schedulen (inplannen op een bepaalde datum)!

Na enige twijfel ben ik dan nu toch overtuigd!
De instructie video’s zijn HEEL belangrijk – maar als je die even goed hebt bekeken, kom je erachter dat dit een geweldige app is (en niet alleen maar een mooi icoon).

iTunes: Blogsy €3,99

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Are you have Any Suggestions? please add here... But Don't Spam here :)